POLITYKA PRYWATNOŚCI 

Niniejsza Polityka stanowi informację o celach i sposobach przetwarzania oraz bezpieczeństwie Pani/Pana danych osobowych w związku z komunikacją elektroniczną, jak również jako użytkownika strony www.pergamena.pl (zwanej dalej Stroną), oraz o wykorzystywaniu przez nas tzw. ciasteczek (cookies). Ilekroć w dokumencie mowa jest o RODO, należy przez to rozumieć Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

  1. Administrator danych i dane kontaktowe

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wydawnictwo Pergamena z siedzibą w Katowicach przy ul. Książęcej 27, 40-725; o numerze identyfikacji podatkowej: 6342889215; o numerze REGON 366681597, zwany dalej: Administratorem.

Dane kontaktowe Administratora:

  1. adres korespondencyjny: Wydawnictwo Pergamena., ul. Książęca 27, 40-725 Katowice,
  2. adres poczty elektronicznej: wydawnictwo@pergamena.pl,
  3. pod adresem: www.pergamena.pl, w zakładce „kontakt”.
  1. Cele przetwarzania danych osobowych

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane:

  1. W związku z komunikacją elektroniczną w celach:
  1. umożliwienia kontaktu za pomocą środków komunikacji elektronicznej z Administratorem oraz podejmowania kontaktu z adresatami, dokumentowania ustaleń dokonywanych z kontrahentami oraz przyjmowania dokumentów, pism i wniosków w formie elektronicznej,
  2. prowadzenia rekrutacji na stanowisko pracy, w przypadku przesłania dokumentów aplikacyjnych,
  3. zawarcia, wykonania lub rozwiązania umowy, w tym w szczególności umowy handlowej,
  4. ochrony przed roszczeniami oraz dochodzenia ewentualnych roszczeń,
  5. wypełniania obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, wynikających z prawa Unii Europejskiej lub prawa polskiego, w szczególności obowiązków ciążących na Administratorze w związku z przepisami RODO oraz prawa pracy.
  1. W związku z użytkowaniem Strony internetowej i wykorzystywaniem plików cookies w celach:
  1. zapewnienia funkcjonalności Strony, naprawiania błędów oraz analizowania zbiorczych statystyk odwiedzin i popularności treści,
  2. związanych z prowadzeniem przez Administratora profilu przedsiębiorstwa w mediach społecznościowych na zasadach określonych przez właścicieli danego portalu i informowania w nim
    o działalności Administratora,
  3. zapobieganie oszustwom, zapewnienie bezpieczeństwa środowiska teleinformatycznego,
  4. prowadzenia marketingu bezpośredniego.

W przypadku, gdyby przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych miało nastąpić w innym celu niż wskazane powyżej, każdorazowo odbywać się będzie po uprzednim poinformowaniu o zmianie, bądź jeśli będzie tego wymagała podstawa prawna, uzyskaniu Pani/Pana zgody na przetwarzanie danych osobowych w zakresie
i celu wskazanym w tej zgodzie.

  1. Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych

Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są na następującej podstawie:

  1. art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – czyli Pani/Pana zgody, w szczególności w procesie rekrutacji na stanowisko pracy oraz w związku z wykorzystywaniem na Stronie plików cookies; zgodę można zawsze wycofać, jednak nie wpływa to na zgodność z prawem przetwarzania danych przed jej wycofaniem,
  2. art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – czyli w związku z wykonywaniem umowy,
  3. art. 6 ust. 1 lit. c) RODO – czyli do wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze związanych z przepisami prawa pracy.
  4. art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – czyli do celów wynikających z prawnie uzasadnionego interesu Administratora polegającego na realizacji celów gospodarczych Administratora, prowadzenia marketingu bezpośredniego, jak również na dochodzeniu swoich praw lub ochrony przed roszczeniami.
  1. IV.Odbiorcy danych

Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych są:

  1. współpracujący z Administratorem adwokaci, radcowie prawni oraz inne podmioty świadczące usługi prawne i samodzielnie decydujące o celach i sposobach przetwarzania danych,
  2. podmioty świadczące usługi informatyczne, księgowo-rachunkowe, pocztowe oraz kurierskie,
  3. podmioty upoważnione na podstawie obowiązujących przepisów prawa (w szczególności sądy
    i organy państwowe),
  4. serwisy i komunikatory społecznościowe – Meta Platforms, Inc.,
  5. podmioty dostarczające oprogramowanie do analizy ruchu na Stronie – Google LLC.
  1. V.Przekazywanie danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej

W związku z wykorzystywaniem narzędzi do analizy ruchu na Stronie, ich dostawca deklaruje, iż jego serwery mieszczą się na terytorium USA, a zatem poza Europejskim Obszarem Gospodarczym. W takiej sytuacji przekazanie danych osobowych nastąpi na podstawie porozumienia w sprawie ochrony danych pomiędzy Unią Europejską a USA (EU–US Data Privacy Framework), którego dostawca jest uczestnikiem.

Wszystkie pozostałe Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej w rozumieniu RODO.

  1. VI.Okres przetwarzania danych osobowych

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w następujących okresach:

  1. dane zawarte w dokumentacji finansowo-księgowej Administratora będziemy przetwarzać przez 6 lat od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło udostępnienie danych, jednak nie krócej niż do upływu okresu przedawnienia,
  2. dane przetwarzane w celu zawarcia i wykonania umowy, w tym w szczególności umowy handlowej – przez 6 lat od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło udostępnienie danych, jednak nie krócej niż do upływu okresu przedawnienia,
  3. dane przetwarzane w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, wynikających z przepisów prawa pracy oraz przepisów dot. nadzoru właścicielskiego w spółkach
    z udziałem Skarbu Państwa – przez 6 lat od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło udostępnienie danych, jednak nie krócej niż do upływu okresu przedawnienia,
  4. dane przetwarzane do celów wynikających z prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora lub stronę trzecią – przez 6 lat od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło udostępnienie danych, jednak nie krócej niż do upływu okresu przedawnienia,
  5. dane przetwarzane na podstawie uzyskanej zgody – do momentu jej wycofania; wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych przed wycofaniem zgody.
  1. Przysługujące Pani/Panu prawa

W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych, przysługują Pani/Panu następujące prawa:

  1. prawo dostępu do danych osobowych tj. uzyskania od Administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są Pani/Pana dane osobowe. Jeżeli ma to miejsce, jest Pani/Pan uprawniony do uzyskania dostępu do swoich danych osobowych oraz uzyskania następujących informacji: o celach przetwarzania, kategoriach danych osobowych, informacji o odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym dane zostały lub zostaną ujawnione, o planowanym okresie przechowywania danych lub kryteriach ich ustalania, o prawie do żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz do wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania (art. 15 RODO),
  2. prawo do uzyskania kopii danych osobowych, które podlegają przetwarzaniu. Wydanie pierwszej kopii jest bezpłatne. Za wszelkie kolejne kopie administrator może pobrać opłatę w rozsądnej wysokości wynikającej z kosztów administracyjnych. Jeżeli wystąpi Pani/Pan o wydanie kopii drogą elektroniczną i jeżeli nie zaznaczy inaczej, informacji udziela się w powszechnie stosowanej formie elektronicznej (art. 15 ust. 3 RODO),
  3. prawo do sprostowania danych, które są nieprawidłowe lub żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych z uwzględnieniem celów przetwarzania (art. 16 RODO),
  4. prawo do usunięcia danych tj. w przypadku spełnienia jednej z przesłanek, o których mowa
    w art. 17 ust. 1 RODO ma Pani/Pan prawo do żądania usunięcia swoich danych osobowych. Prawo to nie dotyczy jednak sytuacji, o których mowa w art. 17 ust. 2 RODO,
  5. prawo do ograniczenia przetwarzania – w przypadkach, o których mowa w art. 18 ust. 1 RODO posiada Pani/Pan prawo do ograniczenia przetwarzania danych,
  6. prawo do przenoszenia danych (w przypadku danych osobowych przetwarzanych na podstawie
    art. 6 ust. 1 lit. b) RODO) tj. otrzymania w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego Pani/Pana danych osobowych, które zostały dostarczone administratorowi oraz żądania przesłania tych danych innemu administratorowi, jeżeli dane
    są przetwarzane na podstawie Pani/Pana zgody lub umowy zawartej z Panią/Panem oraz jeżeli dane
    są przetwarzane w sposób zautomatyzowany (art. 20 RODO),
  7. prawo do wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w prawnie uzasadnionych celach administratora, z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją, w tym wobec profilowania. W takiej sytuacji administrator nie może już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania danych, nadrzędnych wobec Pani/Pana interesów, praw i wolności lub podstawy do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń (art. 21 RODO),
  8. prawo wycofania zgody (w przypadku danych osobowych przetwarzanych na podstawie art. 6
    ust. 1 lit. a) RODO) w dowolnym momencie udzielonej przez Panią/Pana na przetwarzanie dobrowolnie podanych danych (art. 7 ust. 3 RODO). Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  1. Skarga do organu nadzorczego

Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uzna, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.

  1. Obowiązek podania danych osobowych

Podanie danych osobowych może być wymogiem ustawowym w przypadku wypełniania przez Administratora obowiązków prawnych lub może być dobrowolne, ale niezbędne (np. w przypadku zawarcia i wykonania umowy handlowej zawartej z Administratorem).

  1. Informacja odnośnie zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania

Gromadzone przez Administratora dane osobowe nie są poddawane profilowaniu ani zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji. Zapewniamy, iż dane osobowe są przez nas gromadzone w ilości niezbędnej do realizacji określonych celów przetwarzania. Nie są one sprzedawane innym podmiotom, edytowane lub zmieniane.

  1. Informacja o ciasteczkach
  1. Na naszej Stronie wykorzystujemy ciasteczka (pliki cookies), które są wykorzystywane w celu ułatwienia korzystania z naszej Strony, poprawienia jakości usług oraz umożliwienia analizy ruchu
    i zachowań użytkowników.
  2. Ciasteczka dzielą się na stałe (trwałe) i tymczasowe (sesyjne). Stałe są przechowywane na urządzeniu użytkownika przez określony czas lub do momentu ich usunięcia przez użytkownika. Tymczasowe są usuwane po zamknięciu przeglądarki.
  3. Wykorzystujemy ciasteczka własne oraz ciasteczka stron trzecich. Ciasteczka własne są wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania Strony, personalizacji treści, zapisywania preferencji użytkowników oraz analizy statystyk. Ciasteczka stron trzecich są wykorzystywane przez zewnętrzne narzędzia analityczne oraz do integracji z serwisami i komunikatorami społecznościowymi.
  4. Użytkownicy mają prawo kontrolować i ograniczać sposób, w jaki ciasteczka są wykorzystywane na Stronie. Większość przeglądarek internetowych umożliwia zarządzanie plikami cookies, w tym blokowanie, ograniczanie lub usuwanie ciasteczek.
  5. Wyłączenie lub ograniczenie ciasteczek może wpłynąć na funkcjonalność Strony oraz jakość świadczonych usług.
  6. Ciasteczka techniczne są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania witryny. Umożliwiają utrzymanie sesji użytkownika, obsługę formularzy, zapamiętywanie preferencji oraz zapewnienie bezpieczeństwa Strony.
  7. Ciasteczka analityczne są wykorzystywane do zbierania informacji o sposobie korzystania z witryny przez użytkowników, takich jak liczba odwiedzin, strony odwiedzane, czas spędzony na Stronie czy źródło ruchu. Uzyskane dane pomagają w analizie i optymalizacji Strony, poprawiając jej funkcjonowanie i dostosowując treści do potrzeb użytkowników.
  1. Dlaczego korzystamy z ciasteczek?
  1. Ciasteczka (pliki cookies) mogą znacząco wpłynąć na komfort korzystania ze Strony internetowej. Pozwalają na dostosowanie wyświetlanych treści do preferencji i zainteresowań użytkownika, co sprawia, że Strona staje się bardziej atrakcyjna i użyteczna.
  2. Dzięki ciasteczkom Strona może zapamiętać wybrane przez użytkownika ustawienia, takie jak język, układ czy kolorystyka, co pozwala na szybsze i wygodniejsze korzystanie ze Strony.
  3. Dzięki ciasteczkom Strona może śledzić aktywność użytkownika na różnych podstronach, co pozwala na łatwe wracanie do ostatnio odwiedzanych sekcji lub kontynuowanie niedokończonych działań, takich jak wypełnianie formularzy.
  4. Ciasteczka mogą być wykorzystane do analizy ruchu i zachowań użytkowników na Stronie, co pomaga w optymalizacji jej wydajności oraz dostarczaniu treści o wysokiej jakości.
  5. Ciasteczka pozwalają na integrację z serwisami i komunikatorami społecznościowymi, takimi jak Facebook i Messenger, co umożliwia łatwe udostępnianie treści oraz korzystanie z dodatkowych funkcji, takich jak komentowanie czy polubienia.